Teraz jest N, 19 sie 2018, 14:00

Strefa czasowa: UTC + 1




 Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ] 

Sesje - pierwsze ustalenia

Autor Wiadomo┼Ť─ç
 Tytu┼é: Sesje - pierwsze ustalenia
PostNapisane: Pn, 26 lut 2007, 01:49 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Witam,

no to stało się - i macie MG :mrgreen:
Na pocz─ůtek wypada┼éoby kilka rzeczy sobie wyja┼Ťni─ç i ustali─ç, ┼╝eby rozgrywka przebiega─ç mog┼éa p┼éynnie i przyjemnie - bo przecie┼╝ zasadniczo spotykamy si─Ö tutaj, ┼╝eby dobrze si─Ö bawi─ç.

1.Kompetencje MG
MG prezentuje Wam ┼Ťwiat Windsaw - krajobrazy, pogod─Ö, up┼éyw czasu, ro┼Ťlinno┼Ť─ç, zwierz─Öta, potwory i - w ko┼äcu - bohater├│w niezale┼╝nych (BN), czyli wszystkich ludzi i nie-ludzi, kt├│rych dane wam b─Ödzie pozna─ç na Waszej drodze.
MG odpowiada za wszelkie rozgrywaj─ůce si─Ö podczas prowadzonej przeze┼ä rozgrywki walki i potyczki, zwa┼╝ywszy na wirtualny spos├│b rozgrywki, wykonuje wszystkie rzuty ko┼Ť─çmi. Serdecznie zatem uprasza waszego zaufania.
MG jest do dyspozycji graczy mailowo, na PW oraz poprzez GG - wszelkie dane w moim profilu.

2.Kompetencje Gracza
Zadaniem Gracza jest pe┼éne i bogate odgrywanie jego postaci - nie tylko przytaczanie jego wypowiedzi, ale opis gest├│w, spojrze┼ä, mimiki twarzy oraz - je┼Ťli nie szkodzi to celom postaci ;) - przemy┼Ťle┼ä bohatera.
Gracz odgrywa jedynie swojego bohatera. Prosz─Ö nie opisywa─ç otoczenia, ani reakcji Bohater├│w Niezale┼╝nych. Zastrzegam sobie prawo modyfikacji post├│w zawieraj─ůcych opisy wykraczaj─ůce poza kompetencje Gracza. :mrgreen:
Bardzo proszę o unikanie postów jednolinijkowych - im bardziej szczegółowo opiszecie zachowanie i słowa bohatera, tym barwniejsza będzie rozgrywka.

3. Czas postowania
Na odpowied┼║ na post ka┼╝dy u┼╝ytkownik ma dwa dni - i jest to g├│rna granica oczekiwania. W taki spos├│b mamy mo┼╝no┼Ť─ç prowadzenia rozgrywki w miar─Ö p┼éynnie i bez zb─Ödnych przestoj├│w.
Brak odpowiedzi w przewidzianym czasie wi─ů┼╝e si─Ö z decyzj─ů MG o zachowaniu bohatera Gracza w tym konkretnie momencie.
Je┼Ťli kto┼Ť nie ma - z r├│┼╝nych przyczyn - dost─Öpu do sieci przez czas d┼éu┼╝szy ni┼╝ dwa dni, wszyscy u┼╝ytkownicy b─Öd─ů mu wdzi─Öczni za poinformowanie o tym fakcie - cho─çby i w tym temacie.

4. Grupowanie si─Ö
Nie ma przymusu podr├│┼╝owania t┼éumnego. Je┼Ťli ka┼╝dy z graczy zdecyduje si─Ö na dzia┼éanie w pojedynk─Ö, MG postara si─Ö stworzy─ç dla niego osobny w─ůtek. Przypominam jednak, ┼╝e podr├│┼╝owanie poza miasteczkiem bez towarzystwa, mo┼╝e by─ç r├│wnoznaczne z samob├│jstwem... :mrgreen:

5. Dialogi
Do dialog├│w pomi─Ödzy postaciami zasadniczo Gracze nie potrzebuj─ů MG - pojawi si─Ö on jedynie wtedy, gdy niezb─Ödna b─Ödzie jego obecno┼Ť─ç ( pro┼Ťba jednego z Graczy albo jaki┼Ť czynnik przeszkadzaj─ůcy... :lol: )
Zawsze jednak, kiedy Gracze postanowi─ů si─Ö rozsta─ç i ruszy─ç w inne miejsce lub porozmawia─ç z BNem, MG ponownie wkracza do akcji.
Tak┼╝e i w dialogach prosz─Ö o unikanie post├│w sk┼éadaj─ůcych si─Ö z kilku s┼é├│w... :/ Wyd┼éu┼╝a to zb─Ödnie w─ůtek i op├│┼║nia dzia┼éania bohater├│w.

6. Polszczyzna
Wiem, ┼╝e to rozrywka, ale szanujmy si─Ö wzajemnie i dbajmy o poprawno┼Ť─ç j─Özykow─ů - ortografia i stylistyka powinny sta─ç si─Ö naszymi sprzymierze┼äcami. Je┼Ťli komu┼Ť brakuje pewno┼Ťci, Mozilla Firefox dysponuje automatyczn─ů korekt─ů. Polecam serdecznie.
Dla mobilizacji, b┼é─Ödy w postach poprawiane b─Öd─ů w widoczny spos├│b przez MG.

Na pocz─ůtek to chyba wszystko, co przysz┼éo mi do g┼éowy. Je┼Ťli co┼Ť jeszcze mi si─Ö przypomni, na pewno dodam do w─ůtku. Zach─Öcam tak┼╝e do zadawania pyta┼ä i zg┼éaszania ewentualnych w─ůtpliwo┼Ťci. Pragn─Ö tworzy─ç z Wami ┼Ťwiat Windsaw i historie, kt├│re przetrwaj─ů w pami─Öci potomnych.

Pozdrawiam serdecznie
S.


Ostatnio edytowano Wt, 4 maja 2010, 18:16 przez Valendel, ┼é─ůcznie edytowano 2 razy

Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é:
PostNapisane: ┼Ür, 28 lut 2007, 23:49 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Witam,

Mia┼éem przyjemno┼Ť─ç rozmawia─ç dzi┼Ť z Averothem, kt├│ry poruszy┼é pewn─ů do┼Ť─ç istotn─ů spraw─Ö. Spiesz─Ö zatem podzieli─ç si─Ö z Wami wnioskami. Moim ostatnim postem w Karczmie pozornie gram Waszymi postaciami. Tylko pozornie jednak.

MG jest zmys┼éami Bohater├│w Graczy - moim zadaniem zatem jest m├│wi─ç Wam, co widzicie, s┼éyszycie, czujecie - zar├│wno dotykiem, jak i w─Öchem, czy w ko┼äcu... pod┼Ťwiadomie. Bo i Wasz─ů pod┼Ťwiadomo┼Ťci─ů czy sumieniem czasem by─ç musz─Ö. Czasem wiedz─ů, kt├│r─ů kiedy┼Ť Wam wpajano. W ten spos├│b b─Öd─Ö si─Ö stara┼é przypomnie─ç Wam to, co Wasze postaci wiedz─ů, u┼Ťwiadomi─ç, co im si─Ö wydaje i zasugerowa─ç, co przysz┼éo im do g┼éowy.
Wasze dzia┼éania jednak nie s─ů od tych uwag zale┼╝ne!

Podobnie jak w prawdziwym ┼╝yciu - co┼Ť, co przychodzi do g┼éowy, mo┼╝e zosta─ç zag┼éuszone przez wiedz─Ö, do┼Ťwiadczenie, ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, konieczno┼Ť─ç, ┼╝─ůdz─Ö etc... Ja podpowiadam, a Wy - dzia┼éacie wedle swego uznania...
Ja m├│wi─Ö Wam, co widzicie, co wam si─Ö wydaje i co czujecie - co my┼Ťlicie, robicie i m├│wicie, jest ju┼╝ Waszym zadaniem.

Jedyne momenty, gdzie mog─Ö zdecydowa─ç, co robi BG, to takie, gdzie skracam rozgrywk─Ö i przeskakuj─Ö np. dwie godziny - przy czym - jesli gracz postanowi, ┼╝e w tym czasie chce zrobi─ç co┼Ť konkretnego i istotnego dla jego postaci, zmieniamy moje postanowienie.
Musimy zadba─ç o to, by dzi─Öki postom posuwa┼éa si─Ö fabu┼éa, a nie - d┼éugo┼Ť─ç paska pod awatarem :/ p├│ki co Karczma liczy sobie ponad 130 post├│w, a niewiele si─Ö tam wydarzy┼éo.

Pami─Ötajcie - ┼╝e MG jest dla graczy, a nie - gracze dla MG. Je┼Ťli macie do mnie pytania, pro┼Ťby :mrgreen: , uwagi i zastrze┼╝enia :evil:, czy w ko┼äcu podzi─Ökowania i pochwa┼éy :oops: , jestem do Waszej dyspozycji na GG, mailowo, czy w ko┼äcu - poprzez Prywatne Wiadomo┼Ťci na Forum.
Prosi┼ébym tak┼╝e, aby kwestie dotycz─ůce samej mechaniki gry i naszego wsp├│┼édzia┼éania na forum, zamieszcza─ç w tym dziale. Po to jest. Dzi─Öki temu te┼╝ unikniemy powtarzania tych samych pyta┼ä ;) - bo odpowiedzi od razu trafi─ů do wszystkich.

I jeszcze jedno - jestem bardzo uwa┼╝ny, a ┼Ťwiat jest okrutny :evil: :mrgreen:. Miejcie baczenie na to, co robi─ů Wasze postaci, bo jeste┼Ťcie obserwowani.

Nekromancja jest sztuk─ů zakazan─ů i wykl─Öt─ů, wi─Öc obnoszenie si─Ö z praktykowaniem jej nie jest rozs─ůdne...
Skrytob├│jstwo to elegancka nazwa morderstwa - za to trafia si─Ö na szubienic─Ö.
Wied┼║mini nie ciesz─ů si─Ö powodzeniem u ludzi - tego nie trzeba powtarza─ç wielbicielom Sapkowskiego...

Pami─Ötajcie, ┼╝e dotyczy Was wiele rzeczy, kt├│re zasadniczo powinny by─ç Wasz─ů tajemnic─ů! Bo je┼Ťli si─Ö wydadz─ů - b─Ödziecie mie─ç powa┼╝ne k┼éopoty. A RPG to nie gra komputerowa - je┼Ťli Wasza posta─ç zginie - to nie odrodzi si─Ö w mie┼Ťcie... :(

Pozdrawiam serdecznie
S.



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é: Statystyki postaci
PostNapisane: So, 3 mar 2007, 09:18 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Zmieniaj─ůc Statystyki, opar┼éem si─Ö na moim Ulubionym Systemie ÔÇô Warhammer Fantasy RP, poniewa┼╝ tutaj jest on bardzo przejrzysty i wygodny w u┼╝yciu. Mamy tu do czynienia z dwoma grupami cech.

Cechy Główne

Okre┼Ťlane s─ů warto┼Ťciami procentowymi ÔÇô im wy┼╝sza ich warto┼Ť─ç, tym wy┼╝sze prawdopodobie┼ästwo udanej akcji wykonanej przez Wasz─ů posta─ç. Warto┼Ť─ç pocz─ůtkowa to suma wyniku rzutu 2k10 (czyli dwoma ko┼Ť─çmi dziesi─Öcio┼Ťciennymi) oraz bazowej warto┼Ťci w┼éa┼Ťciwej dla danej rasy.

Walka Wr─Öcz (WW) odzwierciedla sprawno┼Ť─ç bohatera w walce;
Umiej─Ötno┼Ťci Strzeleckie (US) pokazuje sprawno┼Ť─ç bohatera w strzelaniu z ┼éuku i kuszy, u┼╝ywaniu broni rzucanej oraz np. bata lub lasso;
Krzepa (K) odzwierciedla t─Ö┼╝yzn─Ö fizyczn─ů bohatera;
Odporno┼Ť─ç (Odp) to odporno┼Ť─ç na choroby, rany i trucizny;
Zr─Öczno┼Ť─ç (Zr) pokazuje sprawno┼Ť─ç bohatera, szybko┼Ť─ç reakcji oraz umiej─Ötno┼Ťci manualne;
Inteligencja (Int) odzwierciedla zdolno┼Ť─ç rozumowania, zapami─Ötywania i ┼é─ůczenia fakt├│w;
Si┼éa Woli (SW) to umiej─Ötno┼Ť─ç koncentracji bohatera, jego determinacja i odporno┼Ť─ç na stres oraz strach ;
Ogłada (Ogd) pokazuje charyzmę bohatera, urok osobisty i obycie w kontaktach z innymi ludźmi;

Cechy Drugorz─Ödowe


Mieszcz─ů si─Ö w przedziale 1 ÔÇô10. Im wy┼╝sza cecha, tym lepiej dla bohatera.

Ataki (A)
To szybko┼Ť─ç ataku bohatera. Warto┼Ť─ç tej cechy to ilo┼Ť─ç atak├│w, jakie bohater mo┼╝e wykona─ç w czasie rundy (czyli 10 sekund). Ka┼╝dy bohater zaczyna gr─Ö z jednym atakiem;
┼╗ywotno┼Ť─ç (┼╗yw) pokazuje ilo┼Ť─ç obra┼╝e┼ä, jakie mo┼╝e otrzyma─ç bohater, nim jego ┼╝ycie stanie si─Ö zagro┼╝one; Warto┼Ť─ç okre┼Ťlana rzutem na tabeli;
Si┼éa (S) Okre┼Ťla liczb─Ö zadawanych przez bohatera obra┼╝e┼ä. Warto┼Ť─ç Si┼éy to pierwsza cyfra cechy Krzepa ÔÇô im wy┼╝sza Krzepa, tym wi─Öksza Si┼éa;
Wytrzyma┼éo┼Ť─ç (Wt) ÔÇô tyle obra┼╝e┼ä bohater mo┼╝e zignorowa─ç otrzymuj─ůc cios. Warto┼Ť─ç Wt to pierwsza cyfra cechy Odporno┼Ť─ç.
Szybko┼Ť─ç (Sz) ÔÇô to pr─Ödko┼Ť─ç poruszania si─Ö bohatera ÔÇô okre┼Ťlona dla ka┼╝dej rasy;
Magia (M) ÔÇô okre┼Ťla potencja┼é magiczny bohatera, jego zdolno┼Ť─ç rzucania zakl─Ö─ç. Zasadniczo posta─ç zaczyna z t─ů warto┼Ťci─ů na poziomie zerowym, chyba ┼╝e wykonuje profesj─Ö zwi─ůzana z magi─ů;
Punkty Ob┼é─Ödu (PO) to obraz stanu psychicznego bohatera ÔÇô jedyna Cecha, kt├│rej warto┼Ť─ç powinna by─ç jak najni┼╝sza. Bohater zaczyna gr─Ö z poziomem 0, ale stan ten mo┼╝e si─Ö zmienia─ç w wyniku powa┼╝nych obra┼╝e┼ä oraz sytuacji stresuj─ůcych lub przera┼╝aj─ůcych. Osi─ůgn─ůwszy 7 Punkt├│w Ob┼é─Ödy bohater wykonuje rzut na SW, je┼Ťli jest nieudany, Bohater zapada na chorob─Ö psychiczn─ů;
Punkty Przeznaczenia (PP) ta cecha okre┼Ťla szcz─Ö┼Ťcie bohatera i jego przeznaczenie. W sytuacjach krytycznych, zagra┼╝aj─ůcych ┼╝yciu lub zdrowiu bohatera, mo┼╝na wyda─ç PP, aby unikn─ů─ç tragedii. Tej cechy nie mo┼╝na rozwija─ç w normalny spos├│b ÔÇô PP s─ů darem bog├│w dla jednostek niezwyk┼éych;

Warto┼Ťci cech mog─ů by─ç podnoszone w wyniku wykupywania rozwini─Ö─ç uj─Ötych w Schemat rozwini─Ö─ç danej profesji. Za ka┼╝de 100 punkt├│w Do┼Ťwiadczenia ( przyznawanych co jaki┼Ť czas przez MG ) mo┼╝na wykupi─ç 5% dla Cechy G┼é├│wnej lub 1 punkt dla Cechy Drugorz─Ödowej.
Rozwini─Öcia si─Ö NIE sumuj─ů! Je┼Ťli pierwsza profesja przewiduje rozwini─Öcie WW o 10%, a kolejna o 15%, to kompletuj─ůc drug─ů profesj─Ö, wykupuje si─Ö ju┼╝ jedynie 5%.
Kompletuj─ůc profesj─Ö, mo┼╝na rozwija─ç JEDYNIE cechy uj─Öte w schemat tej┼╝e profesji.

To chyba tyle ÔÇô je┼Ťli macie jakie┼Ť pytania dodatkowe, ch─Ötnie odpowiem.

Pozdrawiam serdecznie
S.



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é: Profesja
PostNapisane: So, 3 mar 2007, 09:20 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Witam,
Pocz─ůtkowa profesja gwarantuje bohaterowi wszystkie umiej─Ötno┼Ťci i zdolno┼Ťci zawarte w schemacie rozwini─Ö─ç. Kompletuj─ůc j─ů, Bohater musi jedynie wykupi─ç wszystkie rozwini─Öcia Cech (p┼éac─ůc za ka┼╝de z nich Punktami Do┼Ťwiadczenia).
Ko┼äcz─ůc jednak profesj─Ö i zaczynaj─ůc kolejn─ů, bohater ponownie musi zap┼éaci─ç 100 PD, a potem ma do wykupienia nie tylko rozwini─Öcia wed┼éug nowego schematu, ale i wszystkie zdolno┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci w┼éa┼Ťciwe dla danej profesji.

Profesje, kt├│re b─Ödziecie kompletowa─ç, b─Öd─ů zmodyfikowane, ┼╝eby jak najlepiej odda─ç realia rozgrywki, nie b─Ödziemy si─Ö te┼╝ trzyma─ç sposob├│w przechodzenia z profesji na profesj─Ö, w┼éa┼Ťciwych dla WFRP. Na pewno jednak b─Ödziemy kierowa─ç si─Ö logik─ů i jak najbardziej przejrzystymi i sprawiedliwymi zasadami.

Pozdrawiam
S.



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é: Do┼Ťwiadczenie i Rozw├│j
PostNapisane: Pt, 9 mar 2007, 08:01 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Witam,

kolejny nowy Gracz i kolejne rzeczowe pytanie. Tym razem trafne pytania zadawał Grodmir :mrgreen:

Ju┼╝ pisa┼éem, ┼╝e nie b─Ödziemy w ┼╝elazny spos├│b trzyma─ç si─Ö Warhammerowych zasad rozwoju postaci, lecz g┼é├│wnym naszym wyznacznikiem b─Ödzie logika narracyjna. Dostosowywa─ç si─Ö b─Ödziemy nie do ┼Ťcie┼╝ki rozwojowej zaproponowanej przez autor├│w systemu, lecz do drogi ┼╝yciowej waszych postaci.

Kolejn─ů spraw─ů jest przyznawanie przeze mnie Punkt├│w Do┼Ťwiadczenia. Kryteria, kt├│rymi b─Öd─Ö si─Ö kierowa┼é to:
- kreatywno┼Ť─ç czyli pomys┼éowo┼Ť─ç w rozwi─ůzywaniu problem├│w oraz tworzeniu pi─Öknych, bogatych w informacje post├│w;
- konsekwencja w prowadzeniu stworzonej postaci i wiarygodne fabularnie i psychologicznie odgrywanie postaci (pami─Ötajcie, ┼╝e Wasze odgrywanie to opisy uczu─ç i przemy┼Ťle┼ä - je┼Ťli zachodz─ů jakie┼Ť szczeg├│lnie interesuj─ůce, o kt├│rych nie chcecie by wiedzieli inni - mo┼╝ecie przysy┼éa─ç je na PW :mrgreen: );
- skuteczno┼Ť─ç w dzia┼éaniu, czyli Wasze pomys┼éy plus rzuty ko┼Ť─çmi a tak┼╝e szczeg├│lnie istotne dla fabu┼éy walki ( zw┼éaszcza te rozgrywane :mrgreen: ). Przypominam ponownie, ┼╝e to nie Diablo, wi─Öc nie stwarzam mo┼╝liwo┼Ťci nabijania sobie PDk├│w za "zabijanie potwor├│w";
- no i w ko┼äcu - bogactwo i poprawno┼Ť─ç j─Özykowa post├│w, kt├│re s─ů odpowiednikiem odgrywania postaci i pokazuj─ů, jak powa┼╝nie traktujecie swoich wsp├│┼égraczy ;)

Pozdrawiam serdecznie



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é:
PostNapisane: So, 24 mar 2007, 07:59 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Witam,

dzi┼Ť pragn─Ö poruszy─ç kolejn─ů istotn─ů spraw─Ö - kwesti─Ö Umiej─Ötno┼Ťci.

Wiele cech zdaje si─Ö by─ç w naturalny spos├│b znanymi - w ┼╝yciu realnym zdobywamy je stosunkowo wcze┼Ťnie i nie my┼Ťl─ůc o nich szczeg├│lnie, u┼╝ywamy ich na co dzie┼ä. W ┼Ťwiecie fantasy, maj─ůcym wi─Öcej wsp├│lnego ze ┼Ťredniowieczem, ni┼╝ ze wsp├│┼éczesno┼Ťci─ů, takie umiej─Ötno┼Ťci nie b─Öd─ů jednak tak codzienne!

Dobrym przyk┼éadem jest tutaj czytanie i pisanie - bieg┼éo┼Ť─ç tak─ů posiadaj─ů magowie, mnisi i kap┼éani, uczeni i niekt├│rzy potomkowie szlachetnych rod├│w. Nie ma druku, literatura nie jest powszechna - raczej funkcjonuje w formie opowie┼Ťci przekazywanych z ust do ust.

Kolejna sprawa - p┼éywanie. Zda si─Ö, ┼╝e to umiej─Ötno┼Ť─ç do┼Ť─ç oczywista. Wszak gracie awanturnikami, postaciami, kt├│rych przeznaczeniem jest dokonywanie czyn├│w niebanalnych! Ale nie spuszczajcie z oka historii swoich postaci! Je┼Ťli bohater dorasta┼é w g├│rach, albo na r├│wninach, wcale nie musi potrafi─ç p┼éywa─ç. Tak samo z wychowankami miast, dwor├│w i dwork├│w szlacheckich, kt├│rzy maj─ů w ci─ůgu dnia wiele innych zaj─Ö─ç i raczej nie pluskaj─ů si─Ö w jeziorach...

Zapoznajcie si─Ö dobrze ze swoimi kartami postaci. Miejcie je zawsze pod r─Ök─ů ( zawsze mo┼╝na ja wydrukowa─ç :mrgreen: ). Opisujcie jedynie czynno┼Ťci, kt├│re Wasze postaci potrafi─ů wykona─ç - inaczej trzeba b─Ödzie rzuca─ç ko┼Ť─çmi...

Pozdrawiam serdecznie
S.



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é:
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2007, 23:29 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Witam,

dzi┼Ť porusz─Ö kolejn─ů wa┼╝n─ů kwesti─Ö, kt├│ra ju┼╝ kilkakrotnie pojawi┼éa si─Ö w rozmowach z graczami - dobrze zatem b─Ödzie j─ů okre┼Ťli─ç klarownie w tym miejscu.

Sesja na forum, czyli PBF, to sesja specyficzna - rozgrywamy j─ů w formie pisanej, a nie - m├│wionej, wi─Öc dobrze by┼éoby trzyma─ç sie pewnych zasad.

1. W pierwszej osobie piszemy wypowiedzi bohater├│w i ich monologi wewn─Ötrzne, przemy┼Ťlenia, w─ůtpliwo┼Ťci etc... Przy czym - wypowiedzi zamieszczamy zwyk┼é─ů czcionk─ů, za┼Ť przemy┼Ťlenia - kursyw─ů.

2. W trzeciej osobie opisujemy wszelkie działania podejmowane przez bohatera - akcje, reakcje, gesty i mimikę twarzy, czyli to, co zewnętrzne dla postaci.

Prosz─Ö tak┼╝e o poszanowanie mowy ojczystej i staranno┼Ť─ç w konstruowaniu post├│w nie tylko stylistycznie, ale i ortograficznie ( w kwestii interpunkcji jestem liberalny :mrgreen: )

Pozdrawiam serdecznie
A.



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é:
PostNapisane: Wt, 1 maja 2007, 01:28 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Witam,

C├│┼╝ ÔÇô to chyba jakie┼Ť straszliwe niedopatrzenie, ┼╝e dotychczas nie napisa┼éem jeszcze tego posta... Ale tak jest, wi─Öc czym pr─Ödzej poprawiam to karygodne niedoci─ůgni─Öcie!

Chodzi oczywi┼Ťcie o Pojawienie si─Ö Nowego U┼╝ytkownika.

Ka┼╝d─ů now─ů osob─Ö zapraszamy oczywi┼Ťcie do zapoznania si─Ö przede wszystkim z dzia┼éem Zasady, kt├│ry wyja┼Ťnia wi─Ökszo┼Ť─ç kluczowych w─ůtpliwo┼Ťci.
P├│┼║niej dobrze by by┼éo zerkn─ů─ç na Tocz─ůce si─Ö ju┼╝ w─ůtki ÔÇô ┼╝eby zorientowa─ç si─Ö, jak wygl─ůda praktyczne zastosowanie niniejszych zasad ;) .

Tworzenie postaci
- powinno zasadniczo rozpocz─ů─ç si─Ö ju┼╝ w momencie rejestrowania si─Ö na forum ÔÇô od wybrania imienia bohatera ( bo jest ono r├│wnoznaczne z nickiem ), poprzez ras─Ö po profesj─Ö. Nie trzeba jednak martwi─ç si─Ö tym do ko┼äca, bo zanim zako┼äczy si─Ö proces tworzenia postaci, wszystko jeszcze mo┼╝na pozmienia─ç ;)
- kolejnym etapem jest koncepcja postaci i jej historia: imi─Ö, wiek, rodzina, przyjaciele i wrogowie; jak wygl─ůda┼éo dzieci┼ästwo bohatera, jak ÔÇô wkraczanie w doros┼éo┼Ť─ç, co robi┼é w przesz┼éo┼Ťci ÔÇô czym si─Ö zajmowa┼é i czego uczy┼é; jakie by┼éy wa┼╝ne wydarzenia w jego historii, etc...etc...
- potem czas na osobowo┼Ť─ç ÔÇô wady i zalety, pragnienia, marzenia, cele ┼╝yciowe, czego si─Ö posta─ç boi, a czego po┼╝─ůda, co j─ů bawi, a co nudzi;
- na koniec ÔÇô opis wygl─ůdu zewn─Ötrznego ÔÇô wzrost, waga, kolor oczu i w┼éos├│w, cechy szczeg├│lne ( blizny, znamiona, tatua┼╝e etc...); oraz propozycja stroju i ekwipunku...
- Ca┼é─ů koncepcj─Ö postaci przys┼éa─ç nale┼╝y do Mistrza Gry ÔÇô czyli do mnie ÔÇô na PW. Ja po zapoznaniu si─Ö z ni─ů, przy┼Ťl─Ö PW z moimi uwagami na temat tekstu, kt├│ry dosta┼éem, zadam tak┼╝e mn├│stwo pyta┼ä... Bo chc─Ö, aby wasi bohaterowie byli jak najpe┼éniej przemy┼Ťlani i ciekawi! Wi─Ökszo┼Ť─ç w─ůtpliwo┼Ťci rozwiewamy na PW ÔÇô w sytuacjach nag┼éych i czasowo sprzyjaj─ůcych ÔÇô na GG B┼éagam! Nie n─Ökajcie mnie na GG bez przerwy! To jeden z czynnik├│w, kt├│ry op├│┼║nia pisanie przeze mnie post├│w... Podstawowym kontaktem w procesie tworzenia postaci jest PW. Gadu-gadu powinno s┼éu┼╝y─ç zyskaniu odpowiedzi na naprawd─Ö nagl─ůce pytania.
- Po zako┼äczeniu debat i rokowa┼ä, sporz─ůdzam Kart─Ö Postaci, po czym wysy┼éam j─ů na skrzynk─Ö mailow─ů gracza ( s─ů to pliki Wordowskie), do akceptacji. Po otrzymaniu KP ka┼╝dy z graczy ma prawo do zadawania pyta┼ä lub pr├│b targowania si─Ö z MG o zmiany.
- Po zaakceptowaniu KP, zostaje ju┼╝ tylko wyb├│r w─ůtku spo┼Ťr├│d ju┼╝ istniej─ůcych lub stworzenie nowego i... wprowadzenie nowego gracza do rozgrywki...

To chyba tyle.
Chcia┼ébym raz jeszcze po┼éo┼╝y─ç nacisk na ÔÇô logiczne i m─ůdre przemy┼Ťlenie koncepcji bohatera i wzi─Öcie pod uwag─Ö tego, ┼╝e ma to by─ç bohater startowy ÔÇô u progu swej kariery, maj─ůcy przed sob─ů wiele nauki, a nie ÔÇô kosiarz potwornych g┼é├│w... nie tw├│rzcie postaci opartych na grach komputerowych, bo ni t─Ödy droga! Stwarzajcie postaci, kt├│re polubicie, i kt├│re polubi─ů inni gracze ;)
Przypominam! Za koncepcj─Ö postaci mo┼╝na dosta─ç pierwsze Punkty Do┼Ťwiadczenia!

Druga wa┼╝na sprawa to ortografia ÔÇô nie wierz─Ö w dyslektyk├│w i dysortografik├│w...
Je┼Ťli nie jest si─Ö leniem, da si─Ö wszystko osi─ůgn─ů─ç ÔÇô potraktujcie Windsaw jako nauk─Ö przez zabaw─Ö... Albo u┼╝ywajcie korektor├│w komputerowych ÔÇô Worda albo Mozilli...

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej zabawy
A.



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é: Walka
PostNapisane: So, 26 maja 2007, 09:27 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Witam,

W zwi─ůzku z tym, ┼╝e pojawi┼éy si─Ö ju┼╝ interakcje si┼éowo zr─Öczno┼Ťciowe nie tylko na linii Bohater Gracza vs Bohater Niezale┼╝ny, ale i pomi─Ödzy Bohaterami Graczy, nadesz┼éa pora na to, by uog├│lni─ç zasady dzia┼éania w sytuacji walki, skoro rozstrzygamy j─ů poprzez rzuty ko┼Ť─çmi...

Zaczn─Ö od potyczki BG vs BN, bo tutaj sprawa jest du┼╝o prostsza. W swoim po┼Ťcie opisujecie, co chce zrobi─ç Wasz bohater, czyli ÔÇô jego taktyk─Ö na dwie ÔÇô trzy akcje naprz├│d:

Wyszarpn─ů┼é miecz z pochwy i bez zastanowienia ruszy┼é do ataku. Chcia┼é pr─Ödko┼Ťci─ů akcji zbi─ç z tropu przeciwnika i wytr─ůci─ç mu bro┼ä.

Taki opis, to dwie akcje ( dwa Ataki ÔÇô warto┼Ť─ç tej cechy macie na KP ):
- szar┼╝a, w kt├│rej zawiera si─Ö dobywanie broni,
- oraz cios w r─Ök─Ö trzymaj─ůc─ů bro┼ä.

Tym samym, MG mo┼╝e
- przetestowa─ç, kto jest szybszy ( Zr+ wynik rzutu k10);
- Przetestowa─ç skuteczno┼Ť─ç ataku Bohatera Gracza;
- Przetestowa─ç skuteczno┼Ť─ç obrony lub kontrataku Bohatera Niezale┼╝nego;
Opisa─ç efekty j─Özykiem literackim i ÔÇô w razie rundy wygranej przez BN, zadeklarowa─ç jego kolejne dzia┼éania.
Zwyci─Özca rundy automatycznie wygrywa inicjatyw─Ö w rundzie drugiej, czyli ÔÇô uznajemy go za szybszego od przeciwnika w kolejnej turze.

Sytuacja BG vs BG jest nieco bardziej skomplikowana, bo dwaj gracze potrzebuj─ů MG do rozrz─ůdzenia skuteczno┼Ťci ich dzia┼éa┼ä, bez przedstawiania w postach taktyki ÔÇô by nie dawa─ç przeciwnikowi zbyt du┼╝ej wiedzy o swoich planach...
Dlatego mo┼╝liwe s─ů dwa wyj┼Ťcia:

1. Bardziej realizowalne, cho─ç r├│wnocze┼Ťnie ÔÇô d┼éugotrwa┼ée:
- gracz atakuj─ůcy opisuje swoje pierwsze dzia┼éania:

ÔÇô Bro┼ä si─Ö! ÔÇô krzykn─ů┼é, chwytaj─ůc korbacz i ruszaj─ůc na przeciwnika. Uchwyci┼é bro┼ä wygodnie, by jednym celnym ciosem zmia┼╝d┼╝y─ç wrogowi rami─Ö.

- gracz atakowany opisuje swoj─ů deklarowan─ů reakcj─Ö:

Dobywaj─ůc m┼éota odskoczy┼é w lewo, by znale┼║─ç si─Ö poza zasi─Ögiem broni przeciwnika, po czym wyprowadzi┼é w niego cios.

- MG wykonuje rzuty, po czym opisuje je w po┼Ťcie; w PW pyta graczy o kolejne akcje i informuje ich o wynikach dzia┼éa┼ä w edytowanym na bie┼╝─ůco po┼Ťcie, a┼╝ do zako┼äczenia walki;
- ostatnie dzia┼éania opisuje zwyci─Özca (je┼Ťli walka trwa), albo ten, kto j─ů przerywa ( je┼Ťli graczom nie zale┼╝y na wzajemnym zarzynaniu si─Ö )...

2.Trudniejsze w realizacji, cho─ç bez w─ůtpienia du┼╝o szybsze:
- obaj gracze i MG spotykaj─ů si─Ö na GG i urz─ůdzaj─ů konferencj─Ö przez komunikator; deklaracje i rzuty padaj─ů jedne po drugich;
- b┼éyskawiczne rozstrzygni─Öcia pozwalaj─ů na stoczenie walki w czasie od 5 do 30 minut;
- opis w po┼Ťcie sporz─ůdza zwyci─Özca lub MG.

UWAGA!
Wszystkich chc─ůcych walczy─ç lub zmuszonych do walki uczulam: zapoznajcie si─Ö dobrze ze swoimi Umiej─Ötno┼Ťciami i Zdolno┼Ťciami. Je┼Ťli na Waszej Karcie Postaci nie ma UNIK├ôW lub PAROWANIA, macie jedynie 10% szansy na powodzenie takiej akcji.
Wbrew pozorom, to nie s─ů proste umiej─Ötno┼Ťci i trzeba si─Ö ich nauczy─ç, ┼╝eby m├│c je stosowa─ç.

Je┼Ťli czego┼Ť nie wyja┼Ťni┼éem, b─ůd┼║ te┼╝ macie jakie┼Ť pytania ÔÇô nie kr─Öpujcie si─Ö, postaram si─Ö rozwia─ç wszelkie w─ůtpliwo┼Ťci.

Pozdrawiam
A.



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytu┼é: Ko┼Ťci - Testy i Interpretacja
PostNapisane: N, 12 sie 2007, 23:57 
Mistrz Gry
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): N, 25 lut 2007, 00:05
Posty: 1146
Lokalizacja: Enki-e Shao'Saye
Lalaith dopytywa┼éa ostatnio o spos├│b, w jaki testowane s─ů Wasze cechy i umiej─Ötno┼Ťci. By─ç mo┼╝e zatem przyszed┼é czas na to, by t─Ö kwesti─Ö wyja┼Ťni─ç.

Cechy postaci na Karcie podzielone s─ů na dwie grupy:

DRUGORZ─śDOWE ÔÇô z tych testowane bywaj─ů jedynie Si┼éa i Wytrzyma┼éo┼Ť─ç; czasem te┼╝ ÔÇô cho─ç bardzo rzadko ÔÇô Szybko┼Ť─ç (Magi─Ö celowo na razie pomijam). W przypadku testowania cech drugorz─Ödowych do cyfry je okre┼Ťlaj─ůcej dodajemy 0 i traktujemy uzyskan─ů liczb─Ö jako warto┼Ť─ç procentow─ů. Test przebiega zatem analogicznie, jak w przypadku cech pierwszorz─Ödowych.

PIERWSZORZ─śDOWE ÔÇô wyra┼╝one liczbami z przedzia┼éu od 0 do 100 ÔÇô cho─ç warto┼Ťci skrajne pojawiaj─ů si─Ö w naprawd─Ö wyj─ůtkowych sytuacjach. Warto┼Ť─ç Cechy oznacza procentow─ů szans─Ö na osi─ůgni─Öcie sukcesu w te┼Ťcie.

Wszystkie testy dokonywane s─ů za pomoc─ů rzutu k100, czyli dw├│ch ko┼Ťci dziesi─Öcio┼Ťciennych, z kt├│rych jedna oznacza dziesi─ůtki, a druga ÔÇô jedno┼Ťci.
Je┼Ťli na ko┼Ťci dziesi─ůtek wypadnie 7, a na ko┼Ťci jedno┼Ťci ÔÇô 3, wynik rzutu wynosi 73.

Sukces odniesiony zostaje, gdy wynik rzutu jest r├│wny lub ni┼╝szy od warto┼Ťci testowanej cechy.
Je┼Ťli Zr─Öczno┼Ť─ç Edmunda wynosi 43, to podczas przeprawy przez zwalony pie┼ä przerzucony nad rw─ůcym potokiem, przejdzie on przez przeszkod─Ö bez problem├│w, je┼Ťli na ko┼Ťciach uzyska wynik z przedzia┼éu 01 ÔÇô 43. je┼Ťli wynik b─Ödzie wy┼╝szy, co┼Ť p├│jdzie nie tak, jak powinno...
Sukces jednak sukcesowi nier├│wny, podobnie zreszt─ů, jak i fiasko. Dlatego istniej─ů jeszcze poj─Öcia Krytycznego Sukcesu oraz Krytycznego Pecha.

Krytyczny Sukces ma miejsce, gdy rzut ko┼Ť─çmi wynosi 01 ÔÇô 04. Akcja wykonana wtedy zostaje z ponadprzeci─Ötn─ů maestri─ů, lub wyj─ůtkowymi efektami.
Nasz przyk┼éadowy Edmund postanowi┼é wspi─ů─ç si─Ö na drzewo, by rozejrze─ç si─Ö po okolicy. W rzucie uzyskuje wynik 02!
Wspina si─Ö zatem na drzewo zwinnie niczym wiewi├│rka, jakby ta czynno┼Ť─ç nie sprawia┼éa mu ┼╝adnej trudno┼Ťci. Zebrani pod drzewem towarzysze patrz─ů na niego z podziwem, z ustami otwartymi z zaskoczenia...


Krytyczny Pech ma miejsce w sytuacji, gdy wyrzucony zostaje wynik pomi─Ödzy 97 a 100. I odpowiednio ÔÇô posta─ç ponosi fiasko na ca┼éej linii, na domiar z┼éego, robi─ůc sobie krzywd─Ö.
Podczas powrotnej przeprawy przez zwalony pie┼ä Edmund nie ma tyle szcz─Ö┼Ťcia, co za pierwszym razem. Ko┼Ťci pokazuj─ů 98.
Mniej wi─Öcej w po┼éowie szeroko┼Ťci strumienia ch┼éopak zahacza nog─ů o wystaj─ůcy s─Ök i wpada do wody. S─Ök rozdziera mu spodnie i powa┼╝nie rani nog─Ö. Krwawi─ůcy obficie m┼éodzieniec l─ůduje w lodowatej rw─ůcej wodzie. Bez pomocy towarzyszy b─Ödzie zupe┼énie bezradny.


W mojej dotychczasowej karierze mia┼éem ju┼╝ do czynienia z obydwoma tymi skrajno┼Ťciami. Krytyczne pechy ko┼äczy┼éy si─Ö w naszych dru┼╝ynach wybitymi oczami ( przy pr├│bie strza┼éu z ┼éuku ) i powa┼╝nymi z┼éamaniami ( nawet przy uderzeniu pi─Ö┼Ťci─ů w ┼Ťcian─Ö! ).
Cuda natomiast owocowa┼éy trafieniem wroga strza┼é─ů w oko, cho─ç nie by┼éo ┼╝adnej mo┼╝liwo┼Ťci dostrze┼╝enia celu; czy nag┼é─ů mi┼éo┼Ťci─ů NPCa do postaci ( 02 w te┼Ťcie Og┼éady ).

Umiej─Ötno┼Ťci i Zdolno┼Ťci

W naszym przyk┼éadzie Edmund wchodzi┼é na drzewo, testuj─ůc Zr─Öczno┼Ť─ç o warto┼Ťci 43. oznacza to zapewne, ┼╝e na jego KP widnieje Umiej─Ötno┼Ť─ç Wspinaczka. Gdyby jej tam nie by┼éo, szansa na sukces wynosi┼éaby 10% - ale o tym ju┼╝ pisa┼éem.
Dysponuj─ůc zatem okre┼Ťlon─ů umiej─Ötno┼Ťci─ů, testujemy j─ů u┼╝ywaj─ůc powi─ůzanej z ni─ů cechy ÔÇô dla Plotkowania b─Ödzie to Og┼éada, dla Wiedzy o... ÔÇô Inteligencja, a dla Broni Specjalnej ÔÇô Walka Wr─Öcz.
Je┼Ťli schemat rozwoju profesyjnego dopuszcza mo┼╝liwo┼Ť─ç powt├│rnego wykupienia okre┼Ťlonej umiej─Ötno┼Ťci, mo┼╝na zrobi─ç to nawet trzykrotnie.
Je┼Ťli umiej─Ötno┼Ť─ç wykupiona jest dwukrotnie, podczas testu do warto┼Ťci cechy dodaje si─Ö 10%. Czyli w przypadku naszego Edmunda i Wspinaczki**, testowaliby┼Ťmy Zr─Öczno┼Ť─ç r├│wn─ů 53. Je┼Ťli wykupi┼éby t─Ö umiej─Ötno┼Ť─ç po raz trzeci, modyfikator wyni├│s┼éby 20%, a testowana warto┼Ť─ç podnios┼éaby si─Ö do 63%.

Zdolno┼Ťci mo┼╝na wykupi─ç tylko raz, ale tak┼╝e umo┼╝liwiaj─ů one zwi─Ökszenie szansy na sukces ÔÇô najcz─Ö┼Ťciej o 5%.
Szczeg├│ln─ů grup─ů zdolno┼Ťci s─ů Bronie Specjalne. Pami─Ötajcie, prosz─Ö, ┼╝e pr├│by u┼╝ywania broni, kt├│rej stosowanie w walce wykracza poza wymachiwanie ni─ů, mo┼╝e by─ç r├│wnie niebezpieczne dla przeciwnika, jak i dla was samych... Pomy┼Ťlcie dwa razy, zanim chwycicie za kusz─Ö albo berdysz.

Modyfikatory

Niekt├│re czynno┼Ťci wcale nie wymagaj─ů test├│w, takie akcje przebiegaj─ů z tzw. sukcesem automatycznym ÔÇô to czynno┼Ťci codzienne i zwyczajne oraz naprawd─Ö najprostsze. Inne s─ů do┼Ť─ç proste, wi─Öc nie trzeba szczeg├│lnych uzdolnie┼ä, by si─Ö powiod┼éy. Jeszcze inne w ko┼äcu s─ů szalenie skomplikowane albo ryzykowne i nale┼╝y wykaza─ç si─Ö przy nich nieprzeci─Ötnymi umiej─Ötno┼Ťciami.
W takich sytuacjach MG ma praw zmienia─ç poziom trudno┼Ťci testu. I odpowiednio:
Je┼Ťli Edmund wspina si─Ö na grusz─Ö w sadzie przyklasztornym, mo┼╝emy za┼éo┼╝y─ç, ┼╝e drzewo ma rozleg┼ée konary, rozpoczynaj─ůce si─Ö stosunkowo nisko nad ziemi─ů ÔÇô test zatem mo┼╝na u┼éatwi─ç o 10 lub 20%.

Je┼Ťli drzewem, na kt├│re nasz m┼éodzian chce wej┼Ť─ç, jest dziko rosn─ůca topola, sprawa b─Ödzie trudniejsza, ale nadal ÔÇô wykonalna. A to oznacza, ┼╝e testujemy Edmunda ÔÇ×na czystoÔÇŁ, czyli bez modyfikator├│w.

W przypadku, gdy jedyn─ů mo┼╝liwo┼Ťci─ů jest mozolne pi─Öcie si─Ö po staro┼╝ytnej sekwoi o g┼éadkim pniu i niemal pozbawionej nisko po┼éo┼╝onych ga┼é─Özi, trudno┼Ť─ç testu podniesie si─Ö o 20 a nawet 30%...


Wszystko to jednak powinno odbywa─ç si─Ö w granicach LOGIKI.

To chyba wszystko.
Je┼Ťli macie jakie┼Ť pytania, lub uzupe┼énienia ÔÇô jestem do waszej dyspozycji.

Pozdrawiam
A.



_________________
Tch├│rz nie zazna ┼╝ycia,
Bohater nie zazna ┼Ťmierci.
Offline
 Zobacz profil  
 
Wy┼Ťwietl posty nie starsze ni┼╝:  Sortuj wg  
 Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegl─ůda forum

U┼╝ytkownicy przegl─ůdaj─ůcy ten dzia┼é: Brak zidentyfikowanych u┼╝ytkownik├│w i 1 go┼Ť─ç


Nie mo┼╝esz rozpoczyna─ç nowych w─ůtk├│w
Nie mo┼╝esz odpowiada─ç w w─ůtkach
Nie mo┼╝esz edytowa─ç swoich post├│w
Nie mo┼╝esz usuwa─ç swoich post├│w

Skocz do:  
cron
 
phpBB skin developed by: phpBB Headquarters
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u┼╝ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

stat4u